Saya, PRK 2010 dan Komik.

Lama tak buka blog. Lebih-lebih lagi minggu ni minggu test.

Ya, hari ni nak cerita 2 benda sekaligus! Haha...

1) PRK 2010.

Pilihan raya kali ni lain sikit. Sebab takde kempen, leaflet yang menimbun dan manifesto yang berapi macam PRK tahun lepas. Tau-tau je ada PRK dua tiga hari sebelum tarikh membuang undi (semalam).

Kebetulan saya ada test Ukur Binaan pagi tu, jadi saya pergi mengundi pada petangnya (studio dengan dewan dekat je...)

Mana- mana je ada poster macam di bawah. Tapi semua pelajar yang dicalonkan tu pelajar Unitekma (UTM) Skudai... Woo... Yang kenal cuma Abang Frany je...


Ahaha... Menyempat lak orang tu...

Dan mereka di bawah adalah mereka yang menang tanpa bertanding dalam PRK Unitekma KL 2010. Orang yang saya betul-betul kenal cuma Hazrai sorang je. Yang lain ingat-ingat-lupa. Tahniah kat korang. Semoga korang menjalankan tanggungjawab dengan jujur, adil dan saksama sekali...


2) Komik

Saya pernah aim nak publish komik pada usia 20 tahun. Tapi dah masuk tahun 2010 ni tiba-tiba jadi 'kurang berani'. Terasa kerdil bila ada seorang pelajar tingkatan 4 SMKTMR telah berjaya menerbitkan komik ('Aviasi Fantasi' terbitan Komik M) dengan jayanya bersama abangnya, dan PMR dia 8A!!! Artikelnya di sini atau sini. Rasa macam nak masuk ke dalam tong sampah je...

Oh, saya juga berkenalan dengan Aman Wan, seorang bakal kartunis yang juga sedang menuntut di UIA dalam kursus 'art and design' (komik dia ada dipublish dalam antologi 'Aku, Kau Dan Komik' terbitan Komik M gak). Kebetulan saya ada upload lukisan yang dibuat sewaktu berehat daripada study Prinsip Ekonomi semester lepas (malas nak tunjuk gambar apa...) dan Aman Wan terus komen:
Hmm... Waktu ni antologi 'Aku, Kau Dan Komik' belum publish lagi.

[...]

Saya juga gemar mengumpul koleksi komik terbitan Komik M (lagi!). Antaranya Kartini (Tembakau), Orang Kuat (Alifstyle - saya beli versi lama, terbitan 2006), Lili Lulu Lala (Nurazmi Mother), Smash20 (Foner, sepatutnya disebut F-One-R, tapi orang lain terutamanya adik-beradik saya sebut Fo-Ner...) dan Shootz (Reja)

Saya ada 'masalah teknikal' sikit dengan Taty sebab sejak saya beli komik Shootz pada awal semester ni (lebih kurang sebulan lepas) Taty asyik tanya pasal sambungan komik tu....

Komik di bawah merupakan tribute kepada kedua-dua orang itu (Taty dan Reja), serta komik Shootz...


Cis... Saya kena beranikan diri hantar proposal ke komik M (jugak!). Tapi camne ye... Kekurangan keberanian la sejak akhir-akhir ni... Huuuu... Idea dah ada dah. Tinggal nak expandkan je lagi...

*Malam ni bertolak ke Jeli, Kelantan lagi!!! Wo-hoo!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Trip dan blackout 2

Anis ke PIS

Alkisah Budak-Budak Sekolah Zaman 80/90an