Yang pelik-pelik... Bagi sayalah.

Gambar-gambar ni diambil masa cuti semester lepas. Bagi saya peliklah. Kalau orang lain tak pelik tak taulah.

[1]

Dongak atas langit... Eh, apa tu? Benda apa yang tergantung kat kabel telefon tu?

Zoom sikit, biar nampak.

Eh, macam pernah nampak. Zoom lagi.

Eh, ni macam... Pergi dekat sikitlah...

Eh, ni kan pengecas handphone? Macam mana boleh tergantung kat atas tu?

[2]

Angah baru balik dari kedai. Tiba-tiba dia memanggil saya masuk ke bilik. Kemudian, Angah menunjukkan not RM10 dan bertanya, "Nah. Along tengok ni. Apa yang pelik dengan duit ni?"

Lama juga saya tenung duit tu (gambar di atas). Dibelek-belek duit tu. Macam asli. Tapi macam ada kurang, apa ya...

"Along, ni duit palsukah?" tanya Angah lagi. Saya angkat bahu tanda tidak tahu. Duit tu saya tunjukkan kat Umi. Umi pun confuse sama ada duit itu asli atau tak.

Selang beberapa hari kemudian, Angah gunakan duit tu untuk online di kafe siber berhampiran rumah.

[...]

Tu je nak cerita... Huhu... (^-^)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Trip dan blackout 2

Anis ke PIS

Alkisah Budak-Budak Sekolah Zaman 80/90an