Balik rumah kejap...

Wah. (Melepaskan nafas dengan banyak, berbunyi lebih kurang macam orang mendengus la)

Agak lama juga tak menulis blog.

Ye la, minggu lepas balik rumah. Seronok walaupun kejap je.
(Saya bukan sesaja nak balik rumah masa study week tau. Ada sebab saya balik tu... Nasib baik Ayah tak bising sebab balik time camni... Hehehe...)

[...]

Tak banyak berubah la kat rumah. Cuma sekarang ni pokok jambu air kat depan rumah tu dah mula berbuah. InsyaALLAH tak lama lagi masaklah tu. Jadi angah sibuk nak membungkus buah-buah yang mula masak tu dengan surat khabar. Tapi last-last pakai plastik sebab ruang yang nak dibungkus tu besar sangat.

Jiran saya, si Mirul Mukminin, entah kenapa badannya tetiba besar semacam. Kali terakhir jumpa (sebab nak jumpa kucing dia, Garfielda) kecik je badannya. Rupa-rupanya dia kini terjun ke profesion bina badan, sejak doktor tak bagi dia masuk olahraga sebab kaki patah sampai kena masuk besi. 

Okey, kini dia kelihatan agak menakutkan sedikit. (tak tau kenapa, tapi orang berbadan berketul-ketul sana sini mengingatkan saya dengan orang jahat... Maaf kalau terasa...)

Cik Ada, mak si Mirul ni pun sokong je walaupun banyak kena keluar duit (spender untuk pertunjukan bina badan tu je harganya dalam RM200, tu pun pakai 1-2 kali je, pastu buang; tu belum masuk makan minum dia dan bayaran untuk ke gym tiap-tiap minggu) dan sukan tu, semua dah maklum, tunjuk aurat.

Dan serius, terasa benar suasana peperiksaan kat sini. Kawan-kawan yang belajar kat politeknik dan IPT (tak kisah mana pun) ramai yang tak balik time macam ni. Sebab diaorang pun tengah study sekarang untuk exam.

Alahai... Rindu la kat kawan satu sekolah dulu... (T^T)

[...]

Kini, kembali ke Unitekma, dan bersiap sedia untuk minggu depan, yakni Bulan Peperiksaan!

Yaa... Dan saya akan berpantang mi segera, kudapan yang tinggi kandungan MSG dan minuman berkarbonat sepanjang tempoh ni. Dan banyakkan berpuasa juga dalam tempoh ni, insyaALLAH!

Umi, Ayah, adik-adik kesayangan Along dan teman-teman seperjuangan, doakan kejayaan saya. Dan saya mendoakan kejayaan kalian juga... 

Huhu... Chayok! Ganbatte ('buat yang terbaik' dalam bahasa jepun) kepada semua yang menghadapi peperiksaan!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Trip dan blackout 2

Anis ke PIS

Alkisah Budak-Budak Sekolah Zaman 80/90an