Dot 2 (geram)

Petualang yang buat onar menjahanamkan cuti saya telah terserlah secara tidak sengaja pagi ni.

Dan saya cekik orang tu selama beberapa saat disebabkan terlalu geram.

Ye la, karang mati anak orang saya pulak nak jawab.

Tirah (jiran sebelah kat hostel) la orang yang memandai-mandai bagi nombor hp saya tu.

Memang dia nak kena 'gulai' dengan saya ni...

[...]

Tirah pun beritahulah fiil sebenar si polan (Khairul) tu.

Rupa-rupanya dia agak pandai menipu. Dan agak kuning otaknya.

Patutlah saya rasa tak nak bercakap dengannya.

Hampir keseluruhan kisah hidupnya rekaan semata-mata.

Eish, macam mana la dia ni bercerita... Macam betul je cerita dia tu...

[...]

Tirah pun dah beritahu kat si Khairul yang saya dah tau semua tu.

Dia cubalah nak cakap dengan saya (maaf, saya silent hp kali ni, tak nak cakap punya pasal)

Tak dapat contact saya, dia contact adik saya lak. Dan di'fire' habis-habisan oleh angah.

Angah ni anti penipu. Fikirlah sendiri apa yang dah jadi...

[...]

'Khairul minta maaf. Dia pun nak jumpa awak,' kata Tirah.

Bungkam. Takde respon. Hati masih panas.

Eish... Tenang, tenang, tenang, tenang...... (psiko diri sendiri... Keji!)

[...]

Tirah, cakap kat dia saya maafkan dia. Tapi saya taknak jumpa dia.

Dan perihal awak, saya belum selesai lagi!

(diikuti dengan adegan kejar-mengejar satu hostel KSS, dan janji Tirah untuk TIDAK SEKALI-KALI beri nombor hp saya pada orang yang tidak dikenali)

[...]

Harap hari-hari akan datang berjalan macam biasa.

Banyak lagi yang perlu dilakukan. Banyak lagi yang belum tercapai. Dan tak mahulah fikir pasal couple sekarang ni.

Lagipun saya single but NOT available (hingga tiba masanya)...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Trip dan blackout 2

Anis ke PIS

Alkisah Budak-Budak Sekolah Zaman 80/90an