Manga

Tetiba je rasa bengang bila baca manga terbitan Gempak Starz. Bukan apa, manga yang berteraskan kisah cinta terbitannya (yang sebenarnya diterjemahkan dari bahasa Jepun) tu agak menjengkelkan (bagi saya la... Tak taulah orang lain...) sebab ending dia mesti babak 'Tuut' (Tak semua, tapi majoriti yalah...) dan ada sebahagian kecil tu ending nya kat babak censored. Tak sesuai untuk budak-budak. Kalau yang otak kuning tu sukalah dia.

Yang buat saya pening pulak, si Anis (adik 2nd last yang tahun ni masuk Tingkatan 1) ni menebeng nak saya belikan manga terbitan tu jugak. Last-last saya bagi pinjam manga 'Hari-Hari Midori'. Manga ni saya rasa selesa sikit sebab kena dengan taste saya. Dan tiada babak menjengkelkan.

Sekurang-kurangnya anak lelaki sulung dalam keluarga saya (Yun - adik no 3, tahun ni tingkatan 4) takdelah 'terliur' bila baca manga tu (dia ni spesis baca apa saja buku yang ada kat rumah, buku masakan pun dia baca...)

[...]

Dekat sebulan dah En. Saiful berlepas ke UK (United Kingdom ya, bukan Ulu Klang!) untuk sambung pengajiannya. Ramai betul yang rindukan dia (termasuk saya, tapi takde kena mengena dengan entri nan satu tu...)

Ramai jugalah yang sibuk mencari profil dia dalam Friendster, MySpace dan laman-laman sosial lain. Saya jumpa Facebook je. Yang lain, ntah. Ada kot. Tak tau lah...

[...]
Sebelum En. Saiful berlepas ke UK, kitorang ada buat majlis perpisahan untuknya. Setiap batch ada beri hadiah. Dan saya pun ada beri sesuatu.
Gambar-gambarnya kat bawah ni. Mungkin dah lambat, tapi takpelah...

Masa belum bagi personal gift....

Reveal... (ahaks, cartoon version of En. Saiful...) Wakakaka... (Gelakkan diri sendiri)

Ni la rupanya. (tak serupa kan...3 jam buat ni...) Sedih + gembira
(Sedih sebab lakaran tak serupa, gembira sebab dia sudi terima...)
Mereka ni pulak sibuk la nak menengok apa yang telah diberi secara last minute.

Dan esoknya, "Ain, awak lukislah gambar kitorang lak..."
InsyaAllah, kalau ada masa, saya lukis satu kelas pulak...(^-^)

[...]


Satu hal lagi. Kenapa kami suka (lebih tepat, sayang) En. Saiful.


Recording ni mungkin membantu... (En. Saiful jangan marah ye... Hehe...)

Maaflah, kalau terpaksa sengetkan kepala nak tengok video ni. Salahkan orang yang buat recording ni...Hehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Trip dan blackout 2

Anis ke PIS

Alkisah Budak-Budak Sekolah Zaman 80/90an